torsdag 14 januari 2016

Lediga onsdagar är det bästa som finns!


Nästan iaf :)

Tobbe och Hanna skolar ju in på dagis så när dom åkte dit nio på morgonen passade jag på att ta en snöig promenad med hundarna. Det var helt galet vad mycket snö det kom igår. Gick med Turbo och Lee först och sen med Mike. Så när jag och Mike gick förbi svärmor så stannade vi och skottade lite innan vi gick vidare. Sen när jag kom hem så passade jag på att städa hemma. Det var ju så himla lugnt när det bara var jag och hundarna. man är ju van med att det är fullt ös hemma nu förtin :)
När klockan blev ett så mötte jag upp Sofia på stan för lunch.
Vi gick på Östens Pärla och åt av deras smarriga buffé. Kinamat är ju såå gott! Efter nån timme där med god mat och massa prat gick vi vidare till Java och fikade och satt där och pratade nån timme. Det var så roligt att träffas för det var så himla längesen vi sågs nu.
Sen vid fem så ringde Tobbe. Då hade han och Hanna varit och lekt med mammorna och barnen i mammagruppen efter dagis och var nu på väg hem. Så då passade jag på att bli upphämtad av dom.

 
Jag hittade även världens skönaste och snyggaste tröja på Gina. Ynka 199:- för den här stickade skönheten. Slog till direkt! :)

Det var riktigt skönt med en "Helena" dag. Jag tycker det är så hemskt när föräldrar gnäller om att dom måste vara med barnen hela dagarna, för jag tycker verkligen det är en lyx som jag försöker ta till vara på så mycket som möjligt. Men ibland är det skönt att få några timmar själv, från sambo, hundar och barn och "bara vara". Skämma bort sig själv lite.

Sen finns det ju inget bättre än att få komma hem till mina favoriter. 
Igår hade vi lite onsdagsmys och lyxade till det med hjortron och grädde från min mormor och morfar. Hanna tycker det är NAMNAM!!!!! I början åt hon med skeden, men det gick inte tillräckligt fort så till slut var hon tvungen att äta med fingrarna. Det var ju så gott ;) Vi har tur vi som får både älgkött, färs och hjortron av dom. Älgfärs är verkligen så sjukt mycket godare än nöt. Den är inte alls lika fet och jag tycker smaken är godare!

Idag har jag jobbat medans dom har varit på dagis. Å sen nu på kvällen har vi bara varit hemma och lekt. Ska skjutsa Tobbe på kör sen och åka och köpa en vagn som vi ska ha som dagisvagn. Sen skulle svärmor kika förbi en sväng.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv